وي با تاکيد بر اينکه علاقهمندان به صنايعدستي بايد از بيشتر رشتههاي مرتبط آگاهي داشته باشند، تصريح کرد: در واقع يک هنرمند مجسمهساز بايد استقلال هنري داشته باشد تا بتواند در اين حرفه ماندگار شود و به نقطه اوج برسد، به طوري که بتواند از هنر خاتم، قلمزني و نگارگري در آثار خود بهرهگيرد.
وزيري که در سال 1350 از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران در رشته مجسمهسازي فارغالتحصيل شده نخستين نمايشگاه خود را سال 56 در تهران برگزار کرده، در اين باره توضيح داد: تاکنون در رشتههاي تراش سنگ، چوب فايبرگلاس، بتن گلاس، سفال، سراميک، شيشه، بتن، گچ، آهن، مس و تاکسيدرمي فعاليت داشتهام.
وي با اشاره به اينکه مجسمه مثل ساير هنرها دوران کلاسيک خود را پشت سرگذاشته و از حالت تزييني صرف خارج شده است، تصريح کرد: امروزه مجسمهها کارکردهاي مختلفي دارند و با توجه به نوع استفاده از آنها ميتوان به خلق آثاري پرداخت که القا کننده حس مکان در مخاطب شود.
وزيري در پايان ابراز اميدواري کرد روزي بتواند موزهاي از آفتابههاي ايراني را که حدود 25 سال مشغول جمعآوري آنها از نقاط دور و نزديک ايران بوده، راهاندازي کند.
بنابراين گزارش مجسمه فردوسي، رستم و سهراب، ستارخان، شهريار و پرواز عقاب در پارک جمشيديه؛ مجسمه سفالگر در لاله جين همدان و بوعلي سينا در ماهشهر و تمام مجسمههاي موزه زنجان و فلکالافلاک خرمآباد ساخته دست اين هنر است.
/S/H/114
انتهای پیام/